L'Argimon

Inici / final: Parc Sant Salvador – Santa Coloma de Farners
Distància: 14.82 km
Waypoints gps: Si

La intenció d’aquesta sortida era pujar a l’Argimon per les trialeres i després, dirigir-me cap a l’ermita i el castell de Farners per acabar fent una ruta circular, però un seguit de despropòsits, han fet que l’anada i la tornada fos quasi pel mateix camí.
Avui explico més l’aventura personal viscuda en aquest racó de la comarca que de la Selva que no pas l’excursió en si. La veritat és que la volta que he fet, en condicions normals, no té massa sentit. Al final he fet 14,5 km quant la ruta planejada inicialment en té 17, o sigui dos i mig menys.
També el camí utilitzat per tornar al Parc de Sant Salvador, no té gens d’atractiu paisatgístic. Per tant i a diferència del que és habitual en aquesta pàgina, explico els motius que m’han portat ha haver de buscar-me la vida en mig d’un autèntic laberint de camins.
Surto del Parc de Sant Salvador a Santa Coloma de Farners i com he comentat, la pujada és per trialeres, cal anar amb compte amb els ciclistes que baixen, que no van precisament a poc a poc. Només de començar, ens trobem la trialera de la Llosa, i seguidament, fem camí per la Negra, i les Gatoses, aquestes tres en pujada. Seguidament baixem per la del Bolet i hem d’acabar d’arribar a l’ermita per l’Esparra.
No cal dir que tractant-se de trialeres on fan descens en bici, el terreny està bastant malmès i fa que hi hagi alguns punts una mica tècnics. Les tres primeres van anar molt bé i molt entretingudes. Baixant per la del Bolet a un ritme alegre, en un moment donat, sento una forta punxada al bessó esquerre.
Després d’una paradeta i un xic de massatge, sembla que no ha sigut res. Segueixo baixant però més a poc a poc fins que arribant al Torrent de Vilarràs, en aquest punt, el bessó comença a fer mal. Estic a una fondalada i vagi per on vagi, hi ha pujada. Decideixo doncs continuar amb la ruta planejada, però caminant tranquil·lament.
L’última trialera, la de l’Esparra, decideixo no fer-la i pujar per la pista normal per no forçar més la cama.
Finalment arribo a l’ermita de l’Argimon. Bon moment per fer una paradeta i pensar què faig a partir d’ara. Miro el GPS i veig que a la zona hi ha un autèntic laberint de pistes que porten en totes direccions, però no en vaig cap de clara que vagi de retorn a Santa Coloma. Fent contes de la distància que em falta per tornar a ser al cotxe, veig que tant si segueixo el camí planejat com si busco una alternativa, no hi haurà gran diferència, per tant, crec que el millor és anar tranquil·lament cap a l’ermita i el castell.
I aquí ve el gran error del dia. Un gran error de lectura al GPS em porta a baixar per la trialera de l’Esparra, si si, la que he volgut evitar a la pujada i de cop, em trobo a la pista que hi ha als peus de l’Argimon. Mer….!!!, i ara què faig!! Torno a ser a la fondalada. Em poso a pensar en les opcions que tinc. Tornar a pujar a l’Argimon, totalment descartat. Tornar per les trialeres…. quasi que no, toca buscar un camí alternatiu per sortir d’aquí.

Recordo que durant el camí d’anada, a un dels molts camins que creuen les trialeres, he vist un rètol que indicava el Castell de Farners. Així doncs, començo a desfer el camí d’anada, fins a arribar al punt on es creua el Torrent de Vilarràs, sense haver trobat el rètol. Decideixo seguir el camí paral·lel al torrent i segur que trobo la manera de sortir d’aquí. No vull tornar a fer les trialeres.
Arribo al Rieral, una masia totalment abandonada. Aquí puc endinsar-me per un sender cap a una zona on ni portant GPS ho veig gens clar, o girar a la dreta i pujar per una pista en direcció Santa Coloma. Lògicament decideixo pujar cap aquí. Aviat m’adono que estic pujant paral·lel a les trialeres, per tant, vaig pel bon camí.
Finalment, trobo una pista que porta al Castell, però fa molta volta. Després de la pujada aquesta, el bessó està bastant carregat i prenc la decisió d’anar fent camí cap al cotxe i deixar l’ermita i el castell per un altre dia.

L'Argimon
L’Argimon

One thought on “L’Argimon o Puig de Sant Simó

1. Avui voliem fer una ruta fons al castell de Farners i el meu home m’ha liat i hem acabat anant a Argimon. Tela la de ruta circular i la de trialeres… el.gps a vedades no marcaba bé. Ruta amb caiguda i tot però res important. La tornada una mica perduda per l’Esparra i arribada fins al punt de sortida. Per di, després de 30 km i de 8 hores caminant però ha valgut la pena. Hem sigut uns campions.