La muntanya d'Ullà des del Montplà

L’Escala – Torroella de Montgrí

Gr-92 Etapa 6

Punt de sortida: L’Escala
Punt d’arribada: Torroella de Montgrí
Distància: 19,93 km
Track gps:
Waypoints gps:

Interessant i variada etapa que comença a L’Escala i que va a cavall entre les comarques de l’Alt i el Baix Empordà, que alterna trams a primera línia de costa, vistes llunyanes sobre el mar, paisatges interiors i els miradors privilegiats del Montplà i del Montgrí. El terreny és molt més accidentat que en les dues etapes anteriors.

Com en moltes de les poblacions per les quals ja hem passat en anteriors etapes, a dins de L’Escala hi ha algun tram que els senyals brillen per la seva absència però en aquest cas la solució és fàcil, hem d’anar seguint sempre el més a prop possible del mar i així no tindrem cap problema.
Quan arribem al carrer Port del Rei, girarem a la dreta i una mica més tard, tornarem a girar a la dreta pel carrer Trencabraços i el seguirem fins al final. En aquest punt, ja gairebé hem sortit de L’Escala. Ens trobarem a l’avinguda Montgó on girarem a l’esquerra fins a arribar a la Cala.

Un cop hàgim gaudit d’aquesta magnífica cala, ens dirigim cap a Punta Ventosa. Molta precaució a aquest tram. El sender passa al costat mateix dels penya-segats però no patiu si teniu problemes amb les altures, ja que hi ha un camí paral·lel que passa uns metres més endins. La bellesa d’aquest tram del sender ens farà gaudir d’allò més d’aquest racó de l’Empordà. Finalment arribem a Punta Ventosa on hi trobem unes antigues construccions militars i davant nostre, el Mediterrani. L’etapa és llarga i encara ens queda molt camí per recórrer, per tant, continuem la marxa endinsant-nos al massís del Montgrí.

Aviat arribarem a l’antiga base militar del Pla de la Bateria. Tot aquest tram està molt ben senyalitzat i no tindrem cap problema per anar seguien el Gr. Anem avançant i aviat arribarem a la zona de les Dunes. Aquí haurem de fer un tram de carretera però tranquils que no és excessivament transitada. Aquesta carretera l’anirem seguint fins que arribem a l’inici de la pujada al Montplà. Aquesta pujada és forta però no massa llarga, així que ens l’agafem amb tranquil·litat, ja que més endavant ens quedarà la pujada final al castell.

Un cop al cim, el primer que ens trobem és una caseta de vigilància i un cim totalment pla, d’aquí li ve el nom. Identificarem el cim gràcies al pal amb bandera que hi ha.
Ara només ens queda baixar al coll d’en Garrigàs i d’aquí començar la pujada al Castell. Hem d’anar amb precaució en aquesta pujada, que tot i que no hi ha cap pas complicat, si perdem els senyals i ens allunyem podem trobar-nos en algun punt una mica delicat. Així doncs, esteu atents als senyals.
Un cop al castell, podem pujar a la part alta de les muralles i gaudir de les excepcionals vistes que tindrem. Baixarem cap al coll de la Creu i aquí girarem a l’esquerra en direcció a Torroella de Montgrí. A la baixada trobarem tres petites capelles que antigament servien de refugi als pastors de la zona en cas de mal temps.

Arribant a Torroella, deixem els primers carrers que trobem i seguirem recte fins a arribar al pou de Glaç. Davant nostre trobarem una casa. Girem a la dreta i anem a sortir al carrer de Fàtima. El seguim fins a arribar a una gran rotonda. Aquí donarem per acabada l’etapa d’avui.
Si voleu més informació o veure més fotos de la zona del Montgrí, mireu l’apartat dedicat al Montgrí que hi ha en aquesta mateixa pàgina web.

Gr-92 Etapa 6

8 thoughts on “L’Escala – Torroella de Montgrí

1. Hola,
    jo estic fent tot el Gr-92 amb bicicleta de muntanya i intento seguir tant troç com puc del Gr.
    Com ho veus?
    Sortint de l’Escala millor el camí de les pedreres enlloc d’anar arran de costa.
    I com veus a partir del km 13 que coincideix amb la cruïlla de la carretera de l’Escala a l’Estartit, es pot fer amb bici?
    i per acabar, ja veig que la pujada al castell millor que no. Com acabaries l’etapa des de la urbanització Sol Ric fins al final?
    Gracies

1. Hola Xavi.
      Si, amb bicicleta pujar al castell és molt complicat i més des del costat que arribes quan vens de L’Escala. Des de la urbanització que em comentes, baixa fins a la urbanització les Dunes que està a peu de carretera, i aquí, paral·lel a la carretera, hi ha el camí vell de Torroella a l’Estartit que et permetrà arribar a Torroella sense cap mena de problema.

2. Molt bona excursió, no mes un pel complicada la pujada al castell. Ens va ploure una mica quant pujaven i va ser delicat, per lo demes una etapa espectacular amb unes vistes brutals de L’Empordà.

1. Hola Pedro, perdona no haver contestat abans. Problemes tècnics de la pàgina i personals meus m’han tingut uns mesos allunyats. Totalment d’acord Pedro. m’alegro que disfrutessiu de l’empordà!

3. Hola Albert,
    Estava mirant aquesta etapa del Gr92, la 6, i em preguntava si hi ha maneta de fer-la circular per tornar al punt de sortida caminant, tot i que sigui llarg
    Moltes gràcies!

1. Hola Rosa, perdona no haver contestat abans. Problemes tècnics de la pàgina i personals meus m’han tingut uns mesos allunyats. Suposo que aquestes altures ja vas realitzar l’etapa però la responc per si serveix d’ajuda a algun altre excursionista. Per tornar a l’Escala, es pot fer rodejant el Montgrí direcció Ullà, d’aquí a Sobrestany i d’aquí a l’Escala. És llarg però pràcticament planer. Salut!

4. Hola, us volem agrair la important tasca de difusio que esteu fent amb les vostres explicacions.
    Som un grup d’ amics que estem seguint el GR-92, per ara provincia de Girona, Nomes ens resten 4 etapes per completar-ho.
    GRACIES.
    Les vostres explicacions i tracks ens son de gran ajuda.