Hortsavinyà

Punt d’arribada: Vallgorguina
Distància: 17,82 km
Waypoints gps: Si

Després de l’aproximació de l’etapa anterior, ara ens trobem de ple dins la Serra del Montnegre. Durant l’etapa canviarem a la cara interior de la serra, on el canvi de vegetació envers etapes anteriors serà molt radical. Aquesta zona és molt més humida i canviarem les vistes al mar per les vistes sobre el Montseny.
Començarem caminant per la pista principal fins a arribar a un encreuament de camins, on el Gr puja al coll de Can Benet amb una curta però forta pujada. És a partir del coll on canviem de vessant i quasi podríem dir que de clima. Ara el camí es torna més ombrívol i humit.
Si aquesta etapa la fem durant la tardor, el bosc ens oferirà una gamma de color impressionant i el terra es començarà a cobrir de fulles.
Iniciem a Hortsavinyà i anirem seguint la pista principal que no ofereix cap dificultat i ens permet gaudir de l’espectacle natural.
Passarem per davant de l’alzina grossa, una alzina monumental d’uns quants segles d’edat. A partir de l’alzina cal estar un xic atents ja bé una zona on la senyalització és bastant escassa.
A partir del coll de Can Benet, el Gr92 i el Gr5 compartiran un tram de camí fins a arribar a un encreuament on la senyalització és bastant dolenta. El nostre Gr gira a la dreta una pista en baixada fins que troba una altra pista més principal. En arribar aquesta nova pista, girarem a l’esquerra.
Passarem molt a prop del cim del Turó d’en Vives, cim principal del massís i anirem seguint sempre la pista principal.
Ja anirem baixant sense dificultats fins a arribar a Vallgorguina, l’única població que trobarem durant la travessa a la serralada Litoral. Tots els inicis i finals d’etapa estan situats a colls i aquests colls estan a una mitja horeta de distància caminant de la població més propera.