La Ruta del Ter

La Ruta del Ter al seu pas per la presa de Colomers

La Ruta del Ter és el resultat d’un ambiciós projecte del Consorci Alba-Ter per unir dos punts ben diferents de la geografia catalana tot seguint el curs d’un riu, el Ter. Durant uns 200 km i travessant 5 comarques de Catalunya (Ripollès, Osona, La Selva, Gironès i Baix Empordà) l’excursionista o ciclista podrà gaudir de la diversitat de paisatge, flora i fauna que ens ofereix la ruta.

Hi ha dos recorreguts marcats, un per fer a peu i un per fer amb btt. El punt d’inici de les dues és lleugerament diferent. Mentre el recorregut cicloturista comença a l’estació de Vallter 2000 de Setcases, la ruta senderista comença al refugi d’Ulldeter. El punt d’arribada és el mateix, La Gola del Ter a l’Estartit.

Ruta senderistaRuta del Ter senderista

La ruta senderista que iniciarem al refugi d’Ulldeter és la més llarga. Són 225 km amb un desnivell acumulat de 2240 metres. Dins el seu recorregut passa per vies verdes, Gr, Pr, camins i pistes forestals, senders, etc..

Ruta cicloturistaRuta del Ter cicloturista

La iniciarem a l’estació d’esquí de Vallter 2000, són uns 176 km amb un desnivell de 2150 metres. Dins el seu recorregut passa per vies poc transitades, vies verdes, etc. Atenció! Hi ha un punt conflictiu i altament perillós. És entre Ripoll i Borgonyà on l’única via possible és la carretera C17 altament transitada. Si decidim passar per aquest tram, extremarem la precaució al màxim.

Com arribar

Si el que volem és començar la ruta des del principi, ho tenim difícil si ho volem fer amb transport públic. Tenim en compte la “fantàstica” xarxa de transport públic que tenim al nostre país, veiem que es fa impossible arribar al nostre punt d’inici. L’única empresa de bus que arriba fins a Setcases és Teisa, però tots els seus busos arriben a aquesta localitat a la tarda. Un cop a Setcases si volem arribar fins a l’estació d’esquí, haurem d’agafar un taxi. Per calcular com arribar fins a Setcases des de la vostra població ho podeu fer a la pàgina del Transport públic de Catalunya.

Punts d’interès

Anomenar tots els punts d’interès d’aquesta ruta es fa impossible. Es recomana planificar bé la ruta que volem fer amb antelació i estudiar tot el que pugui ser del nostre interès.

Traks

Des de la pàgina oficial podem descarregar els traks de la ruta, tant la senderista com la cicloturista. També disposen de waipons i altres materials per descarregar.