El coll Pregón nevat.

Matagalls (per Sant Marçal)

Situació geogràfica: Montseny
Punt de sortida: Sant Marçal
Durada total: 3,5 hores
Desnivell: 670m
Distància: 9,45 Km

Si no arribem molt tard, podrem deixar el cotxe a l’aparcament de Sant Marçal (1105 m). El camí s’inicia al mateix aparcament de Sant Marçal i va en direcció oest. Molt ràpidament el camí s’estreny i guanya alçada. Els dos primers quilòmetres són duríssims. Si es realitza l’ascensió després de la caiguda de les fulles dels faigs, encara és més difícil, ja que el gruix de fulles que hi ha al camí és considerable. Per uns moments sortirem del bosc a l’arribada al coll Pregon (1525 m). El coll Pregon és una important cruïlla de camins en el vessant oriental del Matagalls on conflueixen diverses de les vies d’ascens al cim, com les que vénen de Sant Marçal, del coll de Bordoriol i de Sant Bernat. És un curiós pla herbat enmig del gruix del bosc i un dels llocs més bonics del massís del Montseny.

Amb mig quilòmetre més, arribarem al collet de l’Home Mort (1638 m). Arribat aquest punt, se surt del bosc definitivament i ja podrem veure la creu del cim del Matagalls. Continuarem per la carena fins al cim.

Des del cim del Matagalls podem contemplar des de moltes muntanyes dels Pirineus, d’entre les quals el Cadí, el Puigmal, el Puigllançada o el Canigó. També es pot veure una gran part de la serralada Litoral i la serralada Prelitoral (Collserola, Montnegre i el Corredor, Sant Llorenç del Munt, el Garraf…) Es pot observar la plana de Vic i moltes muntanyes dels Prepirineus, com el Montsec, les Guilleries, el Pedraforca i fins i tot en un dia clar i sense núvols es poden albirar les Illes Balears.

Per tornar a Sant Marçal, desfarem el camí de pujada.

Matagalls des de Sant Marçal

One thought on “Matagalls (per Sant Marçal)