Canigó

Punt de sortida: Refugi de Marialles
Distància: 17 km.
Waypoints gps: Si

El Canigó, està situada entre les comarques nord-catalanes del Conflent, el Rosselló i el Vallespir. Ha esdevingut símbol de la personalitat catalana de les comarques pirinenques.

El cim, la pica del Canigó o Pic de Balaig, fa 2.784 msnm. Malgrat la seva altitud moderada, fou considerada la muntanya més alta dels Pirineus a causa del gran i brusc desnivell que la separa de la plana del Rosselló, cosa que la fa més aparent que altres muntanyes més engorjades i situades entre valls ja més altes. La llegenda n’atribueix la primera ascensió al rei Pere el Gran, l’any 1285.

Nosaltres, començem l’ascensió al refugi de Marialles, seguint les marques blanques i vermelles del GR10. Aviat també comencem a trobar marques de color groc.
Anem seguint les dues marques fins al punt on, un rètol ens indica que si continuem recte, seguiríem el GR10 i anirem al pic de Gasamir i a la dreta posa simplement “Le Pic”. Aquí les dues marques se separen. Nosaltres girarem a la dreta tot seguint les marques de color groc.

Arribarem als plans de Cadí sempre amb una pujada suau. A partir d’aquí la pujada es fa més dura fins a arribar al peu de xemeneia.

Aquí la xemeneia, tot i no presentar cap dificultat, la pujada és pràcticament vertical i ens ajudarem de les mans en moltes ocasions. Al final de tot de la xemeneia, trobem un pas de II grau que també se supera sense grans dificultats. Aquest pas, pot impressionar més a la baixada que a la pujada.