Prat d'Aguiló - Gresolet
Desnivell de baixada: 1760 m
Distància: 17,26 km

Cavalls del Vent Etapa 2

Segona de les sis etapes d’una deliciosa aventura a través del Parc Natural del Cadí-Moixeró al Prepirineu català. Avui anem des del refugi de Prat d’Aguiló fins al de Gresolet. Ja molt a prop del final, visitarem el refugi Lluís Estasen.

L’etapa no presenta dificultats, només el descens a través de la selva des del refugi Lluís Estasen a prop de Gresolet, on, depenent de les condicions del sòl, cal procedir amb més compte perquè el pendent és important, és un camí estret a través d’arbres, revestits amb una catifa de fulles que pot arribar a ser relliscant. Durant l’etapa, trobarem aigua a Font Tordera, a prop del Pas dels Gosolans, i al refugi Lluís Estasen. Aquesta font situada a més de 2400 metres d’altitud, és la més alta del parc del Cadí-Moixeró, i es troba a pocs metres a l’est de la ruta.

Això és, però, una ruta històrica: des que vam deixar el refugi de Prat d’Aguiló fins a gairebé passat el refugi Lluís Estasen, seguim la ruta que feia el poble de Gósol per anar a treballar els seus camps de cereals a Bellver Cerdanya.

També el refugi de Gresolet, forma part del GR Camí dels Bons Homes, recreació de l’exili dels càtars occitans.

Però els motius de la celebració no acaben aquí: aquest és l’escenari que ens permet veure el massís del Pedraforca, en les seves vessants oriental i nord. I així tenim la percepció de la majestuositat d’aquesta muntanya que és un dels emblemes del Parc.

Iniciem la ruta

Sortim del refugi de Prat d’Aguiló i ascendim, cap al sud, direcció al Pas dels Gosolans. A la part final, ja en terrenys rocosos, les vistes són impressionants. Val la pena fer aquesta ruta amb temps. Al llarg de la pujada hi ha les marques blanques i grogues que ens guien, i no les de color taronja que solen indicar les dels Cavalls del Vent.

Finalment allà dalt, al Pas dels Gosolans, em permeten la traducció lliure, estàvem una mica, menjar un entrepà i contemplar el paisatge, tan diferents però igualment fascinant, d’una banda, i per l’altra vora del turó. Finalment allà dalt, al Pas dels Gosolans, ens mengem l’entrepà tot gaudint de les vistes que hi ha a un costat i altre del turó.

Després d’haver carregat les piles, comencem el recorregut per l’altiplà. L’entorn és idíl·lic, suau, fascinant. Al final creuem el Clot Palomar, una cresta rocosa i comencem a baixar lentament, inicialment cap a l’oest. L’obertura dels paisatges no té límits, i veiem clarament el costat nord del Pedraforca, i allà baix, seguint el vessant, el camí de terra que ens portarà al nostre següent refugi, el Lluís Estasen.
Després d’una parada i segellar el nostre carnet, emprenem l’última part del nostre camí d’avui. Enmig d’un espès bosc i algun tram amb bastant desnivell, arribem finalment a la carretera.

Ara, el camí entra al bosc. És el bosc de fulla de Fosca, ple de pi roig, avet, faig, roure i boix. Una manta de fulles cobreix el camí i ens fa estar alerta. El dia és calorós i s’agraeix aquest tram de camí enmig de tanta vegetació. A més, els arbres ja es comencen a vestir de tardor i el joc de colors és magnífic. Arribem a la riera de Gresolet, ens descalcen i banyem els nostres peus cansats a la gèlida aigua del torrent. Tot un plaer pels nostres peus.

Estem ja molt a prop del refugi de Gresolet, així doncs, fem un últim esforç per arribar al nostre destí d’avui.

perfil Cavalls del Vent - Etapa 2

(Visited 67 times, 1 visits today)

També et pot interessar ...