Bassegoda des de Can Nou

Punt de sortida: a 4’5 km del Càmping Albanyà
Distància a/t: 16 km
Waypoints gps: Si

Ens trobem al càmping Bassegoda d’Albanyà. En aquest punt podem deixar el cotxe o bé continuar per la pista fins més amunt. Si aparquem aquí, ens esperen més de 12 km de pujada amb un desnivell total d’uns 1000 metres.
Nosaltres decidim continuar més amunt amb el cotxe. Al cap d’1,5 km més o menys trobem una bifurcació. El nostre camí continua a l’esquerra.
A partir d’aquest punt es tracta d’anar seguint la pista principal fins a Can Nou de Bassegoda. Aquesta pista fins a Can Nou de Bassegoda es troba en un estat que es pot fer amb turisme però anant amb compte en algun punt.
Nosaltres, no arribem fins a Can Nou amb cotxe, quan ens trobem a una alçada de 478 m i hem fet 4,5 km des del càmping Bassegoda decidim aparcar el cotxe i començar aquí la nostra ascensió al Puig de Bassegoda.
Seguim la pista principal com ja hem dit abans i arribem a Can Nou. Aquí surt un caminet per darrere el mas. En pocs metres, passem per davant del Refugi i pugem en diagonal fins a uns metres abans del coll de Bassegoda. Aquest caminet desemboca a la pista que bé de Sadernes o del mateix Can Nou de Bassegoda si en lloc d’agafar el corriol haguéssim continuat per la pista. En aquest punt cal posar atenció a la baixada, ja que el corriol queda un xic tapat i és fàcil de saltar-lo.
En el coll continuem per la pista principal, i en pocs metres trobem un trencant a mà esquerra que indica el cim.
No obstant aquest camí ens porta fins al Pla de la Bateria i d’aquí ja veiem un caminet a la nostra esquerra que ens porta fins al cim. Els últims metres abans del cim són de grimpada.
Per tornar, desfarem el camí de pujada.