Puigmal des de Núria

Punt de sortida: Santuari de Núria
Alçada mínima: 1960 m
Distància: 14,3 Km.

Per pujar al Puigmal des de Núria, sortim des de la zona d’acampada que hi ha al costat del Santuari. Allà i travessant el petit rierol, ja es veu el sender que s’enfila en direcció al Torrent de la Coma de l’Embut. Està molt rastrejat i no hi ha pèrdua.
Atenció de no continuar recte a la zona d’acampada doncs, aniríem cap al Torrent de Finestrelles i després per arribar al Puigmal ho hauríem de fer per la carena tot passant pel pic del Segre.
El primer tram de pujada és bastant fort, després el terreny se suavitza una mica fins que serem al peu de la pujada final, on haurem de guanyar un fort pendent per arribar al cim.
Un cop hàgim gaudit del cim més alt de les comarques gironines, baixarem en direcció sud cap a l’aparcament de Fontalba. Després d’una baixada força pronunciada, el terreny se suavitza fins a arribar a Fontalba.

De fet, no cal arribar fins a l’aparcament, quan estiguem a pots metres, ja veurem el sender que va cap a Núria i podrem fer drecera per anar-lo a buscar.
Poc després de començar aquest camí, trobem una primera font on podrem proveir d’aigua en cas que anem escassos. Uns metres més endavant d’aquesta primera font, en trobem una altra, la Font Alba d’on també surt una excel·lent aigua. Ara ja només falta anar seguint el sender que després d’alguna pujada i baixada ens deixarà a Núria.