Puigmal per Fontalba

Punt de sortida: Fontalba
Alçada mínima: 2010 m
Distància: 9 km

En dirigim al poble de Queralbs, un cop allà, travessem les vies del cremallera i girem pel primer carrer a mà dreta on ja podem veure un rètol indicatiu que ens marca el camí cap a Fontalba en 11,5 quilòmetres. L’asfalt dura molt poca estona i es converteix en una pista que generalment està en bon estat i que es pot pujar amb un turisme.

Arribem a Fontalba, un paratge dels Pirineus situat al terme municipal de Queralbs, al Ripollès i a uns 2000 m d’altitud. Cal dir que la pista, va ser oberta als anys 1970 per tal de poder baixar el bestiar i també era un projecte de carretera per arribar al santuari de Núria, que finalment no s’acabà de fer.

Així doncs, un cop a l’aparcament, ens posem de cara al Puigmal i veurem dos camins, un que puja i un que baixa, el que baixa és el camí cap al Santuari de Núria. Nosaltres agafarem el que puja i anirem seguint les fites que trobem. A part de les fites, el camí és molt intuïtiu i no té pèrdua, ja que durant tota l’ascensió el tindrem sempre visible. A part d’això podrem veure un riu de gent que puja i baixa de la muntanya que també ens ajudarà a visualitzar el camí correcte.

Per baixar tenim dues opcions. Una és baixar direcció al Santuari de Núria i d’aquí agafar el camí que va cap a Fontalba. Si us decidiu per aquesta opció, podeu veure la descripció del recorregut en aquesta altra plana.
Una altra opció és baixar pel mateix camí pel qual hem pujat.