L’Ampolla – Amposta

Desnivell: 36,7 m
Alçada màxima: 15,5 m
Distància: 17,03 km

El Delta de l’Ebre és un paratge únic en tota la geografia catalana. El GR 92 el voreja pel seu costat oposat al mar i per tant no hi entra en profunditat. Malgrat això, es recomana la visita al seu interior, així com als dos centres d’informació que hi ha. Una bona forma de moure’s pel delta és en bicicleta, degut al seu relleu matemàticament pla. Es poden llogar bicicletes a diverses poblacions.
Se surt de l’Ampolla per la carretera de la costa en direcció a Camarles. En una gasolinera, hi ha un encreuament. Continuar recte, sense deixar un petit canal proper. La carretera i el GR deixen la costa amb la Platja de l’Arenal a l’esquerra i s’endinsen en el Delta de l’Ebre.
Bifurcació – Es deixa a l’esquerra la carretera de Deltebre i se segueix recta direcció Camarles, pel costat del Canal núm. 2, encara estret, el qual no es deixarà fins a l’entrada d’Amposta. El GR va pel costat dret del canal, però sempre es pot anar per un costat o l’altre del mateix. Comporta – El canal s’eixampla, el GR segueix per la seva dreta el camí de terra de servei de la comunitat de regants. Comporta i sifó – Passats 70 m es creua el pont de la carretera de Camarles a L’Ampolla i es continua per l’esquerra del canal.
Carretera a Deltebre – Es creua, ja als afores de Camarles. Continua per un costat o l’altre del canal. Carretera del Mas de la Granadella – A l’esquerra hi ha una caseta on abans vivia el guarda del canal. Carretera principal de Deltebre – Es creua i es continua pel mateix camí.
S’arriba a Lligallo del Gànguil i es creua. El paisatge canvia, ja que el sender va enmig d’hortes i tarongers.
Es creua el lligallo de l’Ermita de l’Aldea, que queda a 1 km dins del Delta (esquerra), juntament amb la Torre de l’Aladea. El canal queda més profund. Pont de la Casilla – Es travessa la carretera que ve de l’Hostal dels Alls. Segueix de prop el canal, com sempre, es pot anar per un costat o l’altre del mateix.
Terraplè de la carretera N-340 – Es deixa la vora del canal que se seguia, i que passa per sota de la carretera, i es gira a l’esquerra, sud, tot avançant paral·lelament a l’esmentada carretera. A continuació s’emboca el pont sobre l’Ebre, sempre per la vorera esquerra de l’esmentada carretera N-340.
Arribem a Amposta i tenim unes magnífiques vistes sobre el riu amb Amposta a la seva riba dreta. Final del pont sobre l’Ebre.