Cambredase

Cambra d’Ase o Cambre d’Aze

des d’Eina

El Cambra d’Ase és un cim de 2750 metres situat just al nord de la Reserva Natural de la Vall d’Eina.
Per pujar al cim de Cambra d’Ase, ho fem des del poble d’Eina (França) seguim els rètols “D’espace Cambre d’Ase” i aparquem al costat d’unes antenes de telefonia mòbil.
Seguim la pista que queda al nostre davant i en la primera intersecció girarem a la dreta fins a trobar, en una corba molt pronunciada a l’esquerra, una pista d’esquí la qual remuntarem. Anirem seguint la pista que ens deixarà en un primer cim a 2711 metres.
Des d’aquest punt, seguirem per la carena fins a arribar al cim superior a 2750 metres.
Per baixar, baixarem per l’altre costat del circ. Seguirem les fites i anirem baixant pel mig d’un immens pedregar. En acabar aquest pedregar, trobarem un corriol que, tot fent ziga-zagues i pel mig d’un bonic bosc ens conduirà a una àrea de pícnic. En aquest punt, seguirem la pista que queda al nostre davant la qual ens portarà al punt d’inici.

Situació geogràfica: Pirineu Oriental
Punt de sortida: Eyne (Eina)