Castell de Farners

Alçada mínima:
Alçada màxima:
Distància:

A la primavera Girona s’està posant preciosa i tota la família vam decidir fer la Ruta del Castell de Farners que fa temps la volíem fer. Portem canalla o sigui que és un passeig sense molta dificultat.
Vàrem sortir del Parc de Sant Salvador (al mateix cor de Santa Coloma de Farners) on hi ha pàrquing gratuït i vam començar en direcció cap al Castell, que està molt ben indicat.
Al cap d’uns 20 minuts caminant en línia recta sense pèrdua per un parc guapíssim, ple d’arbres que comencen a florir i amb una riera que ja comença a rajar amb cara i ulls ens trobem el trencant de la casa rural Can Miquel.
Allà vam fer parada per conèixer llocs on dormir, perquè ens va semblar una casa genial al mig del bosc. Vam parlar amb els amos que són una parella jove i ens van tractar genial. Llàstima que tinguessin tot ple. Us deixo l’enllaç per si a algú l’interessa: www.canmiquel.net
Després d’una estona que la canalla reposés forces vàrem continuar el camí que des d’aquí ara començar a ser pujada, però només una mica.
Seguint les marques blanques, al cap d’uns 15 minuts arriba un trencant a l’esquerra on deixem el camí ample i comença la part final (Si continuéssim, arribaríem al mirador de Penjacans però això ho explicaré a una altra ruta).
Aquesta part són els últims 10 minuts de recorregut un pèl durs però no impossibles. És un camí més estret, amb pedres amples i on camines entre arbres i amb una mica més de pendent que tot el recorregut anterior. No us espanteu: Com a referència el meu petit té quasi 6 anys i ho va poder fer sense dificultat.
En arribar a dalt, trobem l’Ermita de Farners (que correspon a una de les 10 ermites que formen la ‘Ruta de les 10 Ermites’ molt famosa a Santa Coloma).
Tot just davant es pot contemplar el Castell de Farners, des d’on es vigilava i es protegia la ciutat en l’època medieval.
L’accés al Castell és totalment gratuït. Consta d’una gran torre tota envoltada d’una bonica muralla molt ben cuidada i des de dalt de tot hi ha unes vistes impressionants.
Això sí, per accedir-hi hi han unes escales amb força pujada.