Massís del Turbón per Serrate

Durada total: 8 h
Distància a/t: 18,3 km

Descripció del Massís del Turbón

El Massís del Turbón, format principalment per roques calcàries, s’erigeix com un dels punts més destacats del sud-est de la Vall de Benasc. Amb una altitud màxima de 2.492 metres, aquest massís sovint passa desapercebut per aquells senderistes i muntanyencs que busquen cims més alts i famosos. No obstant això, la seva bellesa natural és innegable i ofereix una ruta d’alta muntanya excepcional.

Detalls de la Ruta

L’aventura comença lleugerament per sobre del poble de Serrate, concretament a l’encreuament que, si girem a l’esquerra, ens condueix a l’ermita de Sant Pere i, a la dreta, cap a Pueyo. Aquest lloc no disposa de moltes places d’aparcament, així que si tenim la sort de ser els primers, podrem estacionar el cotxe sense problemes.

Iniciem la ruta a una altitud de 1.148 metres i seguim una pista àmplia. En algun moment del recorregut, hi ha opcions de prendre dreceres, però això farà que l’ascensió es torni més exigent. Després de caminar aproximadament 7 km, ens acostem al refugi i arribem a la font de la Plana, on l’aigua és notablement fresca. Prop de la font, trobarem un cartell indicatiu que marca la direcció cap al cim i estima un temps de caminada restant d’una hora i mitja si mantenim un ritme tranquil·lament.

Finalment, des del refugi, el terreny es torna més tècnic. Dependents de l’època de l’any, podrem trobar pedra solta o fins i tot neu. Seguirem una canal ben senyalitzada amb fites fins a arribar a unes petites formacions rocoses. Aquestes ens guiaran fins a una bretxa situada a 2.385 metres d’altitud, al nord del cim. D’aquí, simplement seguim la cresta fins a arribar al cim. La tornada es realitza pel mateix itinerari.

Es recomana realitzar aquesta ruta durant els mesos més càlids de l’any, quan les condicions meteorològiques són més estables.

(Visited 523 times, 1 visits today)