Puig Castellar

Punt d’arribada: Montcada i Reixac
Distància: 17,06 km
Waypoints gps: Si

L’etapa 17 del Gr92 comença al Coll de la Font de Cera, no presenta cap dificultat i és bastant assequible. L’únic lloc on cal tenir un xic de precaució és a la baixada final a Montcada que es fa per un corriol molt estret i si és després d’uns dies de pluja, és humit, cosa que fa que sigui bastant relliscós. Remarcar també que l’etapa està molt ben senyalitzada.
Començant al Coll de la Font de Cera el primer tram és de pujada, en algun punt un xic forta, però que es fa sense cap mena de dificultat. A partir del Turó d’en Galzeran, que no pugem, comença una forta baixada fins al coll de Montalegre, punt on trobem la carretera B-500 i que cal posar molta atenció, ja que l’hem de travessar en plena corba. Deixem en aquest punt la Serralada litoral per endinsar-nos a la Serralada de Marina. Seguim baixant fins a trobar-nos davant de l’Hospital Germans Tries i Pujol. Seguim el carrer a la nostra dreta fins a arribar a una gran rotonda. Aquí, a la nostra dreta surt un camí que baixa cap al Torrent de l’Amigó que és per on passa el nostre GR. Aquest tram del Torrent i fins a arribar a la següent carretera ha sigut un tram o jo, particularment he sentit certa inseguretat. És un tram que queda un xic amagat i m’hi he trobat gent un xic rara que no em miraven en gaire bona cara. No he tingut cap problema però sí que recomano que hi tingueu precaució.
Un cop a la carretera la creuem amb molta precaució i girem a l’esquerra com indiquen els senyals. Al cap de poc, entrem a un camí on s’indica que és una propietat privada, però no prohibeixen el pas. En aquest tram, el propietari (suposo) ha esborrat tots els senyals del GR. De totes maneres només hi ha un encreuament i hem de seguir el camí de la nostra dreta, on si ens fixem amb el terra, és per on van totes els senyals de roderes de bici i de petjades.
Sortint d’aquesta propietat, estem ja pràcticament al monestir de Sant Jeroni de la Murtra on hi arribem en pocs minuts. Si es vol visitar per dins, cal tenir en compte que només està obert de 10 a 13. Un cop passat el monestir, comencem l’última pujada del dia que ens porta fins al cim del Puig Castellar on hi ha un poblat ibèric. Abans però i durant la pujada podem visitar l’ermita de Sant Climent i el dolmen de la cova d’en Genís. En tots dos casos, ens haurem de desviar del camí.
Un cop al cim, podem visitar les restes del poblat ibèric i a partir d’aquí comença una forta baixa fins a trobar-nos amb el riu Besòs. Precaució a la baixada sobretot si està humida.
Un com arriba a trobar-nos amb el riu, l’anem seguit a la nostra dreta pel passeig fins al pont. El creuem i ja hem arribat al final de l’etapa d’avui a Montcada.