de Girona a Banyoles en btt

tot passant per Medinyà i les Serres

Tot i que en línia recta les poblacions de Girona i Banyoles estan separades per només 14 quilòmetres, cal donar una bona volta per trobar un camí que eviti les zones més muntanyoses i sobretot, totes les carreteres que hi ha entre les dues poblacions.

Surto de Girona i el primer tram és tot per carretera. Arribo a la fàbrica de ciment i agafo el camí que rodeja la muntanya de Sant Julià i que em porta fins a Medinyà. Un magnífic camí on pràcticament tota l’estona tindrem el riu Ter al nostre costat.
A Medinyà, ens espera una bona però curta pujada fins al castell. Un cop a dalt, agafem el camí de les Serres que en línia recta, ens portarà fins molt a prop de Banyoles. Durant aquest tram, gaudirem en tota l’estona de magnífiques vistes a un costat i altre. Tant cap a l’Empordà com cap a Banyoles i Rocacorba.
Un petit tram de carretera i un camí en molt mal estat i en forta pujada, ens acaben d’apropar a l’entrada de Banyoles.
Jo he optat per anar a passar pels carrers més cèntrics de la població i d’aquí arribar-me fins a l’estany.
Segueixo en direcció nord per anar a buscar el carril bici que hi ha entre la capital del Pla de l’Estany i Melianta.

Tornada cap a Girona

El proper tram per tornar cap a Girona, hi ha molts quilòmetres de carretera. Primer arribo fins a Fontcoberta i d’aquí cap a Cornellà de Terri. Decideixo que el més fàcil és agafar la carretera vella de Banyoles que em portarà de nou a Medinyà. Un cop torni a ser a Medinyà, agafo el mateix camí que he fet a l’anada.
Descriure una ruta de 60 quilòmetres amb precisió, és molt complicat. Us recomano utilitzar el track que acompanya aquesta entrada per tal de seguir la ruta amb seguretat.