Els Castellets - Les Agudes

Les Agudes pels Castellets

Feia temps que tenia al cap aquesta excepcional pujada a les Agudes. M’atreia la idea de pujar per una cresta a una de les màximes altures del Montseny.
Surto del Pla d’en Mon a l’Àrea de les Ferreres, on hi ha un pàrquing molt ampli per deixar el cotxe i començar la ruta al pic de les Agudes per Els Castellets.

El sender és clar; només cal seguir les marques o més aviat taques vermelles que anem trobant als arbres, roques … Es veuen molt bé. A part el camí està molt ben marcat, i en els pocs encreuaments que ens trobem amb altres sendes o camins, veiem la marca vermella per saber cap a on anar. El camí que ens porta fins al peu dels Castellets està plena de racons encantadors.

A poc a poc, es van retallant els llocs pel que passa el camí. Després del Coll Sacíureda de Dalt, trobarem el coll sense nom. Aquí és on comencen les grimpades. Les marques vermelles segueixen per la rocosa vessant dret de la muntanya i jo decideixo seguir carena amunt. Vull remarcar que les persones que tinguin problemes amb les altures no pugin per la carena, ja que hi ha passos molt aeris. Els millor és que segueixin les marques vermelles que les portaran al coll de les Agudes i d’aquí al cim. De fet, aquest tram és el que utilitzarem per baixar.

Jo però segueixo per la carena i per començar, m’he ficat per la pitjor de les escalades de la cresta, no marcada a la mateixa. Un muntanyenc solitari m’observa des de dalt, i segurament pensa que estic boig, ja que ell no ha grimpat pel pas en què em trobo sinó que per un de més accessible. Veig que m’espera i em reuneixo amb ell més amunt. A partir d’aquí, començarem a pujar junts mà a mà. Resulta que ell, com jo, no ha pujat mai les Agudes per Els Castellets, i alhora som els únics a la carena en aquest dia.

Ens creuem de vegades amb les marques vermelles, i una mica més amunt i enmig de la paret seguim altres marques grogues, que són les de les grimpades dels Castellets i que hauria d’haver seguit des que vaig començar la grimpada, però no les vaig veure.
Anem seguint sempre pel fil de la carena fins que per fi arribem al final d’Els Castellets i al cim de les Agudes (1.706 m.).

Per tornar al cotxe, el més segur és baixar direcció al Turó de l’Home i al primer coll que trobem, el coll de les Agudes, surt un sender a la nostra dreta que en direcció nord, voreja el cim de les Agudes per sota. Aquest tram de sender hi ha les marques vermelles que hem deixat en el moment d’enfilar la grimpada final al cim durant la pujada. Així doncs només cal seguir de nou aquestes marques fins a arribar al cotxe.