Montsec d’Ares

La meva excursió al Montsec d’Ares comença seguint la carretera LV-9124 des de Pont de Muntanya o des de Guàrdia de Noguera, decideixo agafar el camí sense asfaltar que em porta a un ampli aparcament a Moror. Tot i que he de tenir en compte que els últims 500 metres del camí estan en mal estat i només són aptes per a vehicles tot terreny. Per això, prefereixo deixar el meu cotxe en un dels dos aparcaments assenyalats, que es troben a 1,3 km o a 2 km de la carretera i on puc aparcar el meu cotxe al costat de dos vehicles més.

També et pot interessar… Excursions pel Pallars Jussà

Començo a caminar pel Montsec d’Ares

Començo la meva caminada i em dirigeixo cap al Montsec d’Ares. La ruta resulta ser una mica exigent, però al final recorro més de 18 quilòmetres i pujo 1.335 metres. Tot i això, el camí triat per pujar no compta amb cap senyalització, per la qual cosa he de pujar directament sense pausa.

Un cop arribo al cim, decideixo baixar cap a l’est per veure un bosc de faigs i alguns teixos impressionants de la zona. Però després he de tornar sobre els meus passos per continuar la ruta. Aquesta part es pot evitar si vull escurçar la ruta i reduir tant la distància com el desnivell acumulat.

A la part superior de la muntanya, també passi pel Corraló, una immensa dolina que antigament s’utilitzava com a corral de bestiar a causa de les parets verticals. A més, visito la boca d’un avenc, la Grallera gran del Corralot, però he de tenir molta cura en acostar-m’hi perquè són molt costeruts.

Durant la baixada, trobo la font de la Besa, que sol tenir aigua fins i tot a l’estiu i és coneguda perquè l’aigua surt a 10 graus a totes les estacions, per la qual cosa sempre està fresca. Aquesta font és un lloc ideal per prendre un descans i beure aigua fresca abans de continuar el meu camí de tornada a l’aparcament.

Montsec d'Ares des d'Àger.
Montsec d’Ares des d’Àger.

En definitiva, aquesta caminada pel Montsec d’Ares va ser una experiència única i inoblidable. Vaig descobrir llocs impressionants i vaig viure una aventura a la muntanya que mai no oblidaré. Per això, definitivament recomano aquesta ruta a totes les persones que els agradin les activitats a l’aire lliure.

(Visited 352 times, 1 visits today)