Puig de Comaestramer

El Puig de Comaestramer és el sostre comarcal de la comarca del Pla de l’Estany. La veritat és que hi ha bastant poca informació d’aquest cim i en alguns mapes, com per exemple el de ICC hi ha un error, doncs al lloc on es troba el Puig de Comaestramer, els de l’ICC i marquen el Puigsesarques, que és uns metres més baix.
S’hi pot pujar per diversos llocs, però com que és el sostre comarcal del Pla de l’Estany, vaig decidir pujar-hi des d’aquesta comarca.
Agafarem la carretera d’anar a Falgons i a 1,5 quilòmetres, trobarem un camí molt ample al començament que indica Pujarnol. Aquí podem aparcar i comencem a caminar.
Seguirem sempre la pista principal que ens porta fins a la carretera a Rocacorba. Al començament trobarem tres interseccions, la primera i la tercera, seguirem el camí de la dreta (sempre el camí principal) i la segona seguirem a l’esquerra, ja que a la dreta és evident que no i podem passar, ja que hi ha un portal que ens impedeix el pas.
Així doncs, seguirem la pista principal fins a la carretera i un cop a la carretera, la seguirem fins a l’ermita de Sant Nicolau. L’ermita es troba al començament d’una corba a l’esquerra, fem tota la corba i abans de la pròxima, trobem un camí en no gaire bon estat a la nostra dreta que seguirem fins a arribar a un coll. En aquest coll ja trobem un indicador que posa “Puig de Comaestramer” així doncs, anirem seguint els indicadors fins al cim.
Per baixar ho podem fer pel mateix lloc, o si tenim ganes de fer una petita volta, anirem seguint els indicadors de Pla de Martí i des d’aquí ja podem anar altra vegada a recuperar la carretera per la qual baixarem fins on tenim el cotxe. Aquesta petita volta pot resultar un xic perdedora així que cal estar atents a no equivocar-nos de camí.