Cala de la Costa Brava

Distància: 13,71 km
Track gps:
Waypoints gps:

Etapa no massa llarga i amb un desnivell moderat que ens portarà a descobrir més racons amb encant de la Costa Brava. La tendència del GR en aquesta etapa és anar en primera línia de costa, però això no sempre és possible a causa de la presència d’urbanitzacions que tallen el camí de ronda. Malgrat aquest inconvenient, l’etapa constitueix una excursió “mediterrània” que no perd l’interès en cap moment. El problema més gran que em vaig trobar en aquesta etapa va ser que el propietari de Can Juncadella, havia tallat el pas del camí de ronda i vaig haver de seguir un camí alternatiu que fins i tot ja estava marcat amb senyals del Gr.
També cal destacar que en aquesta etapa hi ha molts trams asfaltats i per tant us recomano un calçat còmode si no voleu patiment de peus. A part d’això, l’etapa no presenta complicacions i està ben senyalitzada.

Iniciem a Tossa de Mar, concretament a la rotonda que hi ha entre la carretera de Lloret i el carrer Dr. Fleming, aquí no tindrem problemes per aparcar. Anem seguint la carretera de Lloret fins a trobar-nos a la nostra dreta amb el carrer Miramar. Girem per aquest carrer i en pocs metres el carrer es bifurca. Asfalt a la dreta, pista a l’esquerra. Seguim la pista que amb una forta pujada ens portarà fins al paratge de Ses Alzines. En aquest punt, gaudirem de molt bona vista sobre la costa.
Caminarem entre alzines dirigint-nos cap a la carretera que ens permetrà rodejar la urbanització de Santa Maria de Llorell per dalt. Aquest tram de carretera és el més pesat i perillós de l’etapa, la sort és que és un tram curt.

Des d’ara i fins a Lloret, anirem passant d’urbanització en urbanització. La següent, és la de Canyelles, on hi ha Can Juncadella. Si el propietari segueix negant el pas per la finca, no ens tocarà més remei que seguir per la urbanització on el camí ja està senyalitzat i podrem arribar a la platja de Canyelles.
Ara com que hem baixat fins a la platja, toca una altra pujada per anar cap a la urbanització de la Montgoda. Aviat ens situarem altra vegada arran de costa gràcies a un tram adaptat del camí de ronda que ens permetrà arribar a Lloret de Mar gaudint d’altres bells racons de la Costa Brava.
Acabarem l’etapa al passeig marítim de Lloret de Mar.