Turó Gros

Situació geogràfica: Costa Central
Punt de sortida: Sant Martí de Montnegre
Distància: 6 Km

El Turó Gros o Turó Gros del Montnegre és el sostre comarcal del Maresme. Hi ha una mica de discrepància si el sostre comarcal del maresme és el Turó Gro o el Turó d’en Vives. La majoria de fonts que he consultat, donen una alçada superior al Turó Gros, per tant jo considero aquest com a sostre comarcal del Maresme.

Arribem a St. Celoni, en el meu cas per l’Ap7, i ens dirigim cap aquesta població, en el primer trencant, tenim dues opcions, a la dreta entrem a dins la població, nosaltres continuem recte per la C-35 direcció Hostalric-Girona. Passarem per un polígon industrial i cap al final d’aquest a la dreta estarem atens a trobar l’empresa “Alkor Draka”, fem com si i volguéssim entrar, però girarem a l’esquerra. Continuem per carretera asfaltada i en un moment travessarem l’autopista per un pont bastant estret. A partir d’aquí seguirem sempre la via principal, que durant una estona més està asfaltat i després es converteix en una pista en molt bon estat (almenys el dia que hi vaig anar jo). Ara ja comencem a trobar rètols que ens indiquen Sant Martí de Montnegre. En 8 quilòmetres des de la carretera principal, arribem a l’ermita.

Ja som a St. Martí, podem aparcar el cotxe a l’aparcament del restaurant que hi ha o pels voltants.
A l’encreuament que hi ha just davant del restaurant ens fixem bé que entre el camí que marxa cap a l’esquerra i el que ens queda a davant, que és del que hem vingut amb cotxe, hi ha unes marques del GR92 i el GR5, ens enfilem pel marge i anem seguint els senyals de GR. Al cap de poca estona, arribem a una cruïlla on un pal metàl·lic ens indica que a la dreta seguiríem el GR92 i a l’esquerra el GR5. Nosaltres seguim a l’esquerra.
Anem pujant i sempre seguin les marques blanques i vermelles fins al Coll de Basses i seguirem uns 5 minuts més el GR5.

Ens trobem a una intersecció, a la dreta el camí s’estreny i és precisament per aquí que segueix el GR5. No el seguim, nosaltres continuem la pista per la qual venim tot recte, des d’aquí i fins al cim del Turó Gros, no hi ha cap més cruïlla.

Des del cim no hi ha vista, és una esplanada amb una torre de vigilància contra incendis a la que si no vaig errat, no ens hi podrem enfilar. Explico. El dia que hi vaig anar jo, estaven construint o reparant la torre i hi havia una colla de paletes treballant-hi i pel que vaig poder observar, l’accés a les escales estarà tancat per una porta. Per això he dit que em sembla que no ens hi podrem enfilar.
Si algú realitza la sortida i em pot confirmar o desmentir aquest punt li agrairia que m’ho fes saber.
Per tornar desfem el camí de pujada.