Castell del Montgrí

Punt de sortida: Forn de Calç
Distància: 3,97 km
Track gps:

La pujada al castell del Montgrí és probablement l’excursió més típica de totes les que es puguin fer pel massís. També la que sempre ens trobarem algú altre que pugi o baixi.
Començarem des del pou de glaç que hi ha a la petita plaça que formen l’encreuament del carrer Dunes amb el C/ Sta. Margarida. Aquest serà el punt d’inici d’unes quantes de les sortides que proposo aquí la web. També un bon lloc per deixar el cotxe.
Aquí ja trobem un pal indicatiu que ens diu per on hem d’anar. La pujada transcorre tot seguint el Gr-92, així doncs només hem d’anar seguint els senyals vermells i blanques que ens anirem trobant i arribarem al cim sense dificultats.
Durant la pujada, trobarem tres capelles, que segons s’explica, servien per marcar el camí a l’ermita de Santa Caterina.
Un cop arribem al coll de la Creu, trobem que és un encreuament de camins, si continuéssim rectes, baixaríem cap a l’ermita de Sta. Caterina, el de l’esquerra, porta a la muntanya d’Ullà, nosaltres seguirem el que queda a la nostra dreta. Fent unes quantes ziga-zagues arribarem al castell.
Un cop a dalt, a part de pujar a dalt de les torres, val la pena també donar la volta per la seva part exterior per poder observar les pedreres d’on es va treure la pedra per fer el castell i un xic al nord del castell, hi ha una cisterna d’aigua.
Un com hàgim gaudit de la visita al castell, anirem baixant pel mateix camí fins que tornem a ser a la primera capella, la de baix de tot. Aquí el camí es bifurca. Nosaltres hem pujat pel de l’esquerra, ara però anirem baixant pel de la dreta. Trobarem un parell d’encreuaments, en els dos casos, el de l’esquerra sempre porta al camí pel qual hem pujat, nosaltres anirem seguint els de la dreta. En cas de dubte, sempre hem d’agafar el que fa baixada i que va en direcció a Torroella de Montgrí.

Castell del Montgrí

2 thoughts on “Castell del Montgrí

1. Bona tarda.
    Em podrien indicar si és possible pujar al castell i baixar en mountain bike.
    Tinc descarregat un track que indica tot el recorregut com a ciclable però no recordo un camí molt bo desde el darrer cop que vaig pujar caminant.

Gràcies,

1. Hola Simon.
      El Montgrí és MOLT i MOLT pedregós. A no ser que siguis molt tècnic sobre la bici considero impossible arribar al castell sense carregar la bici a les espatlles. I baixar… ja depèn de la tècnica de cadascú. Jo particularment ho veig molt complicat.