Pic de la Dona i Bastiments

Alçada mínima: 2092 m
Distància: 8,5 km.
Waypoints gps: Si

El Pic de Bastiments o Puig dels Bastiments està situat a l’eix entre el Ripollès i el Conflent, que separa el Circ d’Ulldeter amb el Circ de Bassibers. És el pic més oriental dels Pirineus que assoleix els 2800 metres; més enllà ja no hi ha cap cim que superi aquesta cota. Està situat a la confluència dels termes de Setcases, Queralbs i Fontpedrosa.

Aparcarem el cotxe a l’última corba de dreta que hi ha abans d’arribar a l’estació d’esquí de Vallter 2000.

Pugem al refugi d’Ulldeter tot seguint el senyal indicatiu que trobem a peu de carretera. Des d’aquí seguim en direcció al coll de la Marrana per un sender molt marcat i ple de gent en la majoria de dies.
Un cop al coll, el camí fins al cim de Bastiments, és evident i no té pèrdua. Al capdamunt, trobem primer una creu, després un punt geodèsic i finalment un pal d’acer amb forma de piolet.

Un cop aquí i per no baixar pel mateix lloc anirem fins al coll que hi ha entre el pic de Freser i Bastiments. Des d’aquest punt podríem seguir pujant i fer el pic de Freser i el de l’Infern (en podeu veure la ressenya en aquesta mateixa pàgina seguint aquest enllaç). En aquest cas, però baixarem entremig de la tartera i anirem a recuperar el coll de la Marrana i d’aquí un altre cop fins al refugi.

El refugi és propietat del Centre Excursionista de Catalunya i és guardat amb 52 places i amb una part oberta de 8 places en absència del guarda. Disposa d’aigua a l’interior (calenta) i exterior, llum, lliteres i matalassos d’escuma, calefacció per estufes, lavabos i dutxes, ràdio d’emergència, material de socors i servei de menjars i begudes. Té dues sales de menjador i una terrassa de vidre amb vistes a la vall.

Des del refugi, només ens falta acabar de baixar fins al cotxe.

Pic de Bastiments (només anada)