Riera de Sant Aniol

Sant Aniol d’Aguja i Salt del Brull

Iniciarem la caminada a Sadernes. A l’estiu si arribem d’hora, podrem pujar amb el cotxe fins a algun dels aparcaments que hi ha més amunt. Si no matinem tant, trobarem la pista tallada a Sadernes i haurem de deixar el cotxe a l’aparcament que hi ha habilitat. Nosaltres tot i arribar abans de les 8, vàrem trobar la pista talla i ens va tocar aparcar aquí, per tant les dades i temps de l’excursió són contant des de l’aparcament de Sadernes. De totes maneres, personalment mai m’ha agradat anar fins als aparcaments superiors, ja que la pista és molt estreta i en cas de trobar-te un cotxe de cares els problemes són per passar.
Anem pujant per la pista fins que ens trobem amb un encreuament el qual el camí de l’esquerra marxa en forta baixada i està tancat amb una cadena. Seguirem aquest de l’esquerra on ja hi ha un rètol que ens indica Sant Aniol.

Anirem seguint el camí sense pèrdua fins que arribarem a la petita presa del Comarell. Aquí hi ha dos camins, un que creua la presa i un que segueix recte. Nosaltres seguirem recte. En aquest punt, s’acaba la pista i el nostre camí es converteix en un petit sender sempre al costat de la riera de Sant Aniol. Durant tota la pujada a Sant Aniol, haurem de travessar tres vegades la riera, així que es recomana portar un calçat adequat per si acabem de peus a l’aigua. En passar alguns cops tan a prop de l’aigua, fa que algunes pedres puguin estar molles o humides, per tant, extremarem la precaució per no relliscar.
Durant la pujada també passarem per un parell de ponts penjants, construïts no fa massa anys i molt segurs.
Finalment arribem a Sant Aniol, on veiem una ermita i l’antic refugi que ara s’ha començat a reconstruir.

Anem cap al Salt del Brull

Per seguir cap al Salt del Brull, el sender passa per l’esquerra del refugi i per davant d’una font. Arribarem a un punt on el camí sembla que s’acaba i més avall, veiem un fantàstic gorg.
El camí segueix just a l’esquerra del gorg i a partir d’ara caminarem just per les pedres que hi ha al costat del riu.
Just abans d’arribar al Salt del Brull, hi ha un pas una mica delicat que haurem de superar amb un bon salt o ficant-nos de peus a l’aigua. Això ja depèn de cadascú.
Per tornar al cotxe, desfem el camí de pujada.

Situació geogràfica: Garrotxa
Punt de sortida: Sadernes
Distància a/t: 15,44 Km

Sant Aniol d'Aguja
Sant Aniol d’Aguja

10 thoughts on “Sant Aniol d’Aguja i Salt del Brull

1. Hola Denisse, perdona no haver contestat abans. Problemes tècnics de la pàgina i personals meus m’han tingut uns mesos allunyats. Les 5 hores i quart, son pujar i baixar. Salut

1. Hola Andreu, perdona no haver contestat abans. Problemes tècnics de la pàgina i personals meus m’han tingut uns mesos allunyats. Pujar i baixar per mi van ser 5h 14 minuts contant el temps de parades. Salut

1. Ahir vem fer la ruta, sense massa gent i un dia precios. Malgrat que més amunt de Sadernes hi han varies zones d’aparcament, estalviant caminar per la pista, ens indiquen que del 15 de març fins el 30 de setembre no poden pasar vehicles autoritzats (sanció de 300 euros)
    Per ajudar a la reconstrucció del refugi de Sant Aniol, a mig camí, hi ha un lloc a on podem trobar material de construcció (sorra, …) cal pujar-lo fins a l’ermita. Entre tots ho aconseguirem.
    El salt del Brull i la gorja son espectaculars.

2. Si vols baixar del costat Francès, has d’agafar el camí de Sant Llorenç de Cerdans / Costoja.

Del costat Català, arribes per l’ autovia A26 (antiga N-260) de Besalú direcció Olot. Agafes trencant mà dreta arribant a Montagut i després fins a Sadernes on deixes el cotxe aparcat davant pàrking de l’ermita. A partir d’aquí 1 hora fins la Muntada i fas una remullada de peus. Després fa falta 1 hora més fins arribar a dalt de tot de Sant Aniol d’Aguja per un caminet accidentat orogràficament que ressegueix la vora del riu Gomarell (no confondre amb Sant Aniol de Finestres que també és a la Garrotxa).

Ànims, sens dubte un indret preciós !