Cau del Duc de Santa Caterina

Punt de sortida: Forn de Calç
Distància: 5 km
Track gps:

Aquesta ocasió, pujarem al Castell per la tartera anomenada el Pedrigolet. Al capdamunt del Pedrigolet, hi ha el Cau del Duc. Un indret on s’han trobat restes prehistòriques de fa més de 300,000 anys

Començarem com moltes altres vegades des del forn de calç que hi ha a la petita plaça que formen l’encreuament del carrer Dunes amb el C/ Sta. Margarida.

Anirem pujant tot seguint les marques vermelles i blanques del GR92 fins a ser al peu del Pedrigolet. Ara toca pujar pel dret. Cal anar amb compte, ja que és fàcil relliscar a causa de les pedres. Una recomanació personal és que pugeu el Pedrigolet pel seu costat dret, ja que a mi sempre m’ha anat millor que pel costat esquerre.

Arribem al Cau del Duc, i un cop l’hàgim visitat, toca acabar de pujar fins al Castell.

Ens fixem que el camí continua pel costat oest. Aquí és on hem d’extremar les precaucions doncs durant un petit tram tindrem els penya-segats al costat. Un cop superat aquest tram, anem pujant sempre en direcció al castell fins a trobar-nos el camí que ve del coll de la Creu. Girem a la dreta i acabem d’arribar al castell.

Per baixar no ho farem pel cau del Duc, sinó que baixarem cap al coll de la Creu i cap a les capelles. Un cop a la capella de baix de tot veiem que el camí es bifurca. El de l’esquerra ens portaria al peu del Pedrigolet i pel camí que hem pujat, ara però anirem baixant pel de la dreta. Trobarem un parell d’encreuaments, en els dos casos, el de l’esquerra sempre porta al camí pel qual hem pujat, nosaltres anirem seguint els de la dreta. En cas de dubte, sempre hem d’agafar el que fa baixada i que va en direcció a Torroella de Montgrí.